一切從簡

一切從簡
為保障病人隱私,作者於心理學隨筆內並沒有在未經客戶的同意下,放置任何病患的真實故事,所有包含心理治療的故事內容都已經改編,忌對號入座。另外,本人不能在網上隔空治療,所以本網站並不提供任何形式的心理諮詢服務,如有需要,請到醫院或診所求診,敬請留意。All the psychotherapy stories are written in ways to protect clients' confidentiality and privacy rights. NO real and identifiable clients' stories are shared on this website without their permission. No psychotherapy consultation will be provided on this website. Please do see your local provider for any psychological consultation.

2010年6月20日 星期日

慶祝完成第一年的博士課程! 1/3


如標題,這是一個慶祝1/3收成的日子。還有一個星期,我們的暑假課程便會結束,也就是說我終於可以回家寫我的論文計劃書,和我的家人朋友、Honey K及他家人相聚。馬克(Mark)和亞當(Adam)會到Costa Rica體驗異國文化及當地的醫療系統,接受多文化的訓練。法斯娜(Vesna)和她的家人會到歐洲探望家人,艾利(Ashley)和約翰(John)在七月終於結婚了,金百利(Kimberly)說要留在Harrisonburg, 還要到yoga mountain 靜修幾天。

看著第一年的課程將要結束,我的心中多了一份平淡的欣喜。如果要我用英語講,我會說﹕" I am so glad/excited that I am finishing the first year." 但是我的experiential system告訴我,我的感受是平靜的,是欣慰的,是一種淡淡的快樂。我還是很難用英語完全的描述我此刻的感覺,不是不能夠,只是我認為英文是外國文化,它不能充份的記錄我的「文化心情」。語言是文化的一部份,當我們學習語言的時候,我們也同時在學習當中的文化,如麥當勞(McDonald)。美國人的高興情感比中國人的情感來得強烈,他們喜歡「excitement」/「excited」,中國人比較含蓄,我們喜歡平靜一點的喜悅。 

就在慶祝的ritual,亞當和其女友帶來了一瓶「Kiss the devil」,形容我們對課程的心情就像親吻惡魔一樣。How come? You really have to be in the program to understand this. Like before tasting this bottle of wine, the program is always full of uncertainty and it aims at training us to be able accept uncertainties as part of our life. In turn, we help our clients to accept uncertainties in their lives and how to cope with them. The wine is bitter, it is spicy and it is sharp. Yes, we put ourselves in the hell and we kiss this devil whom we maintain a love-hate relationship. Like most of the human beings, we love the challenge and at the same time hate the challenges it poses in our lives. We are kissing the devil all the time and we SURVIVE our first year. I am sure our cohort of beautiful young women and young men will continue to survive the following semesters, no matter how difficult, how uncertain, how challenging it is and will become. Perhaps, kissing the devil is just part of life. Last night, we drank it, and we made a scream/noise after tasting the intensity of it. It was very nice. Thanks Adam and K for bringing this to compliment the rest of the delicious dishes.
這是金百利為大家準備的青瓜馬鈴薯涼湯。美國人喜歡在夏天把湯冰起來,味道出奇的好。這個湯用煮熟的馬鈴薯替代忌廉, 健康又美味,味道有點像西蘭花(broccoli)。旁邊的是beets 和chives,金說是用來garnish的。另外,法斯娜準備了兩款沙拉,由於她家是吃素的,昨天大家都是吃素,但是菜色一點都不覺得「素」。

                我則為大家烘焙了綠茶海棉蛋白蛋糕,用apple sauce替代奶油,滿滿的一盆給大家吃光光了。當然,晚餐也有亞當煮的美國道地菜Mac & Cheese,用的是sharp chedder cheese,吃一點點就讓人覺得很滿足。
一年的過去,吃上一頓豐盛的晚餐作終結,實在是賞心樂事。






沒有留言:

張貼留言

有話要說嗎﹖

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...